سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نیچ مارکتینگ (Niche Marketing)

 

نیچ مارکت ( به انگلیسی Niche Market ) بخش کوچک و ویژه ای از بازار است که متاع یا این که خدماتمان را متمرکز به برآوردن نیازهای مشتریان آن بخش می‌کنیم . 

نیچ مارکتینگ یک راهکار کارآمد برای کسب و شغل های کوچکی است که می‌خواهند با صرف دارایی کم , متاع یا این که خدماتشان را به بخش خاصی از بازار معرفی کرده , به فروش برسانند و اقبال خویش را برای زنده ماندن در رقابت با موسسه ها بزرگ ارتقا دهند . خیلی ها و به خصوص استارتاپ ها به نیچ مارکت ( یا این که نیش مارکت ) فقط بعنوان راهبردی برای ورود به بازار , معرفی کالا به مشتری و اخذ برخورد نگاه می نمایند ; در حالی که‌این منش در ارگان های بزرگ و با جریان درآمدی بالا نیز به دفعات و برای ارتقاء لبه سود مورد به کار گیری قرا میگیرد . 

1 - معنی نیچ مارکتینگ – نیچ مارکت چیست؟ 

Niche Marketing ( بازاریابی جاویژه یا این که بازاریابی منتخب ) یعنی متمرکز کردن عمل های بازاریابی روی منتخب کوچک , معلوم و به خیر و خوبی تعریف شده از بازار . ولی در حقیقت چیزی تحت عنوان «نیچ» در بازار نیست . بازاریابان نیچ را با تشخیص نیازها و منظور هایی که تا بحال بوسیله دیگر شرکتهای به خیر و خوبی و یا این که به هیچ وجه برآورده نشده , “ خوی ” می نمایند . به صورت کلی در نیچ مارکتینگ , همت میکنیم به شرکتی بزرگ در بازاری کوچک تبدیل شویم . 

همینطور نیچ مارکتینگ را می توان طرح بازاریابی هدفمندی دانست که روی بخش خاصی از بازار متمرکز می شود , این بخش از بازار پتانسیل بالایی در استعمال از مال یا این که سرویس ها ما داراست . در سود این نیچ مارکت است که خصوصیت های موردنیاز و شیوه گسترش مال را گزینش می نماید . 

 

منبع:http://doomansoltani.com

برای سفارش چاپ سی دی کلیک کنید.